afbeelding Wapen van Valkenburg

Logo Oranjevereniging Wilhelmina Valkenburg ZH

Link BestuurLink GeschiedenisLink UitslagenLink Activiteiten21-08-2008programma

Link AgendaLink FotoalbumLink VolksliedLink VlaggenprotocolLink VrijwilligersLink GastenboekLink SponsorsLink Links

Geschiedenis

Oranjevereniging 'Wilhelmina' in het Zuid-Hollandse Valkenburg is opgericht in 1931 en heeft als voornaamste doelstelling het kweken van liefde voor het Koninklijk Huis in de ruimste zin des woords. Dit wordt tot stand gebracht door het organiseren van festiviteiten rondom het Koninklijk Huis.
Naast lid van de Bond van Oranjeverenigingen is de vereniging ook aangesloten bij het Gewest Duin- en Bollenstreek en Stichting Oranjevereniging KRV (Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg). Naast activiteiten die betrekking hebben op het Koninklijk Huis wordt de vereniging regelmatig door de gemeente gevraagd bij andere activiteiten.
Zo organiseerde ze al een aantal keren - om de vijf jaar - de intocht van de voormalige voedseldroppers uit de Tweede Wereldoorlog. Ook mocht de vereniging het afscheid van drie Burgemeesters organiseren.
In 2006 bestond de vereniging 75 jaar.

Burgemeester J. van Reyden en de voorzitter staan op het
                                     podium  op het punt om de herinneringsmok uit de reiken.
                                     (Foto's: Persbureau Joop Strik, Valkenburg)

▲▲ Secretaresse Annet de Ruiter en de voorzitter beleven plezier aan het smeren van de vele beschuitjes.
Voorzitter Peter de Vries tekent het geboorteregister op het gemeentetehuis van Valkenburg.

Foto's van Oranjefeesten van vroeger klik hier.

Koninginnedag

Paardenmarkt